October 16, 2016

New In: Skin Care

1 
My skin hasn't been this clear since I was about 13 years old. I've never had acne but I used to get a few blemishes here and there quite often. Nowadays I only get a pimple or two approximately once a month. I used to use the exact same products daily for years. A while ago, however, I decided to switch up my skin care routine a little bit, since I didn't necessarily need to use such harsh products anymore. So, right now I'm in the process of trying new products to see what works the best for me. I'm going to show you my latest skin care purchases from the last couple of months and share my opinions of these products.

Mulla oli vuosia käytössä samat kasvojenpesutuotteet Neutrogenalta, koska mun iho ei ollut yhtä hyvässä kunnossa kuin nyt. Varsinaista aknea mulla ei ole ollut koskaan, mutta mun iho ei myöskään ole ollut mikään täydellinen. Nykyään se kuitenkin näyttää aika hyvältä – mun iholle tulee aina vain ihan muutama näppy suunnilleen kerran kuussa. Voisin jopa todeta, että mun iho näyttää paremmalta kuin missään vaiheessa siitä lähtien, kun täytin noin 13 vuotta. Siispä musta alkoi joku aika sitten tuntumaan, että mun kasvojenpesuaineet olivat tarpeettoman vahvoja mun iholle. Päätin siis hieman muuttaa mun ihorutiinia ja testailla uusia tuotteita. Tänään siis esittelen mun viimeaikaisia kosmetiikkaostoksia muutaman kuukauden ajalta ja kerron myös mitkä tuotteet toimivat mun iholle ja mitkä taas tuottivat pettymyksen.
  Untitled

I got these products a few months ago: a gel-wash for combination/oily skin for daily use and a toner to go with it, a scrub for spots to use about once a week or "in case of emergency", an anti-shine moisturizer, and lastly a basic eye cream, all by Lumene Finland. I was really happy with how the gel wash and the toner worked for me in the beginning. They kept my skin clear without drying it too much. However, after a while the weather started to change a lot which showed on my skin almost immediately, which is why these product didn't really work for me anymore. I'll tell you more about that in a second. I was also impressed by how effective the scrub was, but even when used only about once a week, it turned out to be a bit too drying for my skin. (Which is understandable, since the product is meant for people with more blemishes.)

Muutama kuukausi sitten ostin siis nämä Lumenen kasvojenpesuaineet: toinen seka- ja rasvoittuvalle iholle päivittäiseen käyttöön ja toinen ongelmaiholle käytettäväksi suunnilleen kerran viikossa tai "hätätapauksiin". Ensimmäiselle ostin pariksi myös saman sarjan kasvoveden ja jälkimmäisen kanssa samasta sarjasta kasvovoiteen. Lisäksi ostin perusvoiteen silmänalusille. Ensimmäinen puhdistusaine sekä kasvovesi toimivat mielestäni todella hyvin – ne pitivät ihon puhtaana kuivattamatta sitä liikaa (kunnes syksy saapui kunnolla, mutta siitä lisää kohta.). Myös tämä toinen puhdistusaine toimi hyvin tilanteissa, kun iho tarvitsi jotain vähän vahvempaa. Kuitenkin mun iholle tuote oli vähän liian kuivattava jopa harvemmin käytettynä, mikä oli kuitenkin ihan oletettua.
  Untitled

To be honest, the moisturizer disappointed me a little bit. This "anti-shine" product didn't moisturize my skin well enough, and I was still definitely shining all day. I used it up completely but I wouldn't buy it again. The eye cream I did like and I'm sure I'll keep using it for a long time.

Kasvovoiteen ostin siksi, koska se lupasi auttaa ihon kiiltämisen kanssa. Mun iholla tuote ei toiminut ihan näin, eikä se myöskään ollut tarpeeksi kosteuttava mulle. Käytin tuotteen kyllä ihan loppuun, mutta uutta en ostaisi. Silmänalusvoide vastasi hyvin odotuksia ja uskon, että tämä tuote tulee pysymään mun kasvorutiinissa vielä pitkään. 

Untitled

Every year when the weather starts to get colder, my skin gets super dry. Because of this, the previously mentioned cleansers don't really work for me anymore. So, I got one more cleanser for normal/combination skin by Lumene. I've been using it for a few days, and it seems to be working pretty well at least for now. I also got a micellar water by Garnier to use to remove makeup. Since I ran out of the other moisturizer (which I didn't even really like), I got a new deep moisturizing one by Lumene. 

Aina syksyn saapuessa ja sään kylmetessä mun iho kuivuu huomattavasti. Varsinkin viime aikoina musta on tuntunut, että kasvoille pitäisi läträtä joka kerralla purkillinen voidetta, mutta edes se ei tunnu auttavan. Tämä vuoksi myös ensimmäinen mainitsemani kasvojenpesutuote alkoi olla liian kuivattava mun iholle. Torstaina siis nappasin Hulluilta vielä yhden puhdistusaineen – tämänkin Lumenelta, mutta tällä kertaa seka- ja normaalille iholle. Tätä olen käyttänyt vasta muutaman päivän, mutta tähän mennessä tuote vaikuttaa juuri sopivalta. Meikinpuhdistukseen ostin Garnierin miselliveden, joka oli mun suosikki pari vuotta sitten. Lisäksi ostin uuden kasvovoiteen vanhan loputtua. Toivottavasti tämä kombo nyt toimisi syksyllä ja talvella. 

Untitled

And lastly I got a body scrub and a body cream, again by Lumene. These smell absolutely amazing and I'm sure I'll be using them a lot now that my skin seems to be getting dryer. Have you tried any of these products? Do you recommend any other products that I should try? 

Vielä viimeisenä mukaan lähti – jälleen Lumenelta – karpalolta tuoksuvat kuorinta ja vartalovoide. Nämäkin pääsevät varmasti aktiiviseen käyttöön. Siinä oli siis mun kosmetiikkahankinnat muutamalta kuukaudelta. Onko teillä kokemusta näistä tuotteista? Tai onko teillä mahdollisesti muita suositeltavia tuotteita mielessä? 

2 comments :

  1. Hei kiitos ihan mahtavasta ja hyödyllisestä postauksesta!<3 Pakko laittaa toi karpalolta tuoksuva kuorintavoide testiin :)

    ReplyDelete